GdziePojechac.pl
Porady

Praca w biurze podróży – co trzeba o niej wiedzieć?

biuro podrozy

Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak przekuć pasję do podróżowania w sposób na życie i źródło zarobku? Odpowiedzią na nie jest praca w biurze podróży, która może nie należy do najlepiej płatnych w naszym kraju, ale daje wiele satysfakcji i możliwości rozwoju. Choć np. stanowisko doradcy nie gwarantuje częstych wyjazdów na najpiękniejszych zakątków świata, to pozwala zarażać swoją pasją innych. Na czym polega praca w biurze podróży i kto może się o nią starać? Podpowiadamy.

Na czym polega praca w biurze podróży?

W powszechnej świadomości utarło się przekonanie, że praca w biurze podróży to nieustannie wpatrywanie się w ekran komputera, wyszukiwanie ofert znajdujących się w kręgu zainteresowań i możliwości finansowych klientów oraz sprzedaż tych, które nie cieszą się zbyt wielkim zainteresowaniem. Co ciekawe, zakres obowiązków osoby zatrudnionej u pośrednika turystycznego może się diametralnie różnić w zależności od zajmowanego stanowiska. Wcześniej opisane zadania najczęściej leżą po stronie najpopularniejszej posady, czyli specjalisty ds. obsługi klienta. Do jego kompetencji należy jednak nie tylko sprzedaż i doradztwo, ale także odpowiadanie na pytania dotyczące danej destynacji wakacyjnej, jej historii i kultury.

Praca w biurze podróży – nie tylko doradca klienta

O jakie stanowisko można się starać aplikując do biura podróży znajdującego się w naszym regionie lub poza naszym miejscem zamieszkania? Okazuje się, że możliwości jest naprawdę sporo, jednak należy wcześniej zapoznać się z profilem działalności danego pośrednika. W biurach podróży najczęściej można starać się o zatrudnienie na takie stanowiska jak np. prezenter oferty, kierownik wyjazdów, pilot wycieczek, animator czasu wolnego czy doradcy wakacyjnego. Co ciekawe, coraz więcej placówek zajmujących się organizacją wyjazdów wakacyjnych decyduje się na stworzenie etatu dla specjalisty ds. social mediów, które obecnie znajdują się wysoko na liście najskuteczniejszych kanałów marketingowych.

Praca w biurze podróży a wykształcenie

Okazuje się, że praca w biurze podróży nie wymaga wykształcenia w kierunku turystyki, jednak warto zaznaczyć, że będzie ono wartością dodaną do naszego CV. Konkurencja na rynku pracy jest nie śpi, dlatego też ukończenie studiów wyższych czy szkoły policealnej z pewnością zwiększy nasze szanse na zatrudnienie. Można także skorzystać z możliwości, jakie dają kursy na specjalistę ds. obsługi turystycznej, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Co ciekawe, w turystyce można pracować również w modelu zdalnym, np. gdy staramy się o angaż na stanowisku social media specialist – ofert pracy nie brakuje, o czym możemy przeczytać m.in. na https://swidnica24.pl/2021/05/olsztyn-praca-dla-studentow-z-wroclawia-tak-to-mozliwe/.

Dobry pracownik biura podróży – czyli jaki?

Kandydat na pracownika biura podróży powinien wykazywać się dużą otwartością oraz komunikatywnością. Nie zaszkodzi również duża wiedza na temat wakacyjnych destynacji – zarówno popularnych, jak i tych bardziej niszowych. Warto także posiadać nieprzeciętne umiejętności perswazji oraz zdolność do pracy w stresie. Niejednokrotnie zdarzają się bowiem niezdecydowani klienci, którzy będą zasypywać nas dziesiątkami pytań.

Related posts

Przegapione wakacje? Jesienią odpoczniesz znacznie taniej

redakcja serwisu

Wynajem bagażnika dachowego na auto. Kiedy warto? Ile kosztuje?

redakcja serwisu

Stewardessa – jakie kompetencje trzeba mieć do pracy w tym zawodzie?

redakcja serwisu

Leave a Comment