Zagórze Śląskie

Nasz wyjazd do Zagórza Śląskiego okazał się być idealnym na szybkie naładowanie akumulatorów pozytywną energią. Jest to doskonały pomysł na spędzenie długiego weekendu z dala od szumu miast.

Zagórze Śląskie to spokojne miasteczko, które najbardziej znane jest chyba z Zamku Grodno oraz zapory. Noce postanowiliśmy spędzić nie w mieście lecz na uboczu, nad malowniczo położonym jeziorem. Fregata okazała się być bardzo przytulnym miejscem noclegowym z bardzo udaną restauracją. Jadąc do Fregaty, nad tamę czy gdziekolwiek brzegiem jeziora przestrzegajcie znaku zakazu! W okresach wakacyjnych ruch wkoło jeziora odbywa się jednokierunkowo, co skrzętnie sprawdzają częste patrole policji ;)
zagóze śląskiePoranki we Fregacie witały nas przesmacznymi śniadaniami. Polecamy spożywać posiłki na tarasie restauracji, skąd rozciąga się widok na jezioro oraz zaporę. Nawet w chłodne i deszczowe dni jest tam przyjemnie. Taras jest przygotowany na niesprzyjącą pogodę - posiada przeszklone, przesuwane ściany, dach oraz ogrzewanie. Na terenie obiektu znajduję się duży i dobrze wyposażony plac zabaw dla dzieci. Nasz pobyt zaplanowaliśmy od piątku do niedzieli. Chcieliśmy odbyć 2 wycieczki jednak po przyjeździe rozpadało się i nasz plan musieliśmy nieco zmienić i całą trasę pokonać jednego dnia.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od skierowania swoich kroków w kierunku zapory. Po wyjściu z Fregaty poszliśmy wzdłuż ulicy w lewo. Po paru minutach doszliśmy do zapory (w połowie drogi między zaporą a restauracją warto odwrócić się do tyłu i spojrzeć na górujący nad Jeziorem Lubachowskim Zamek Grodno. Wycieczkę kontynuowaliśmy obchodząc jezioro w koło. Po jakimś czasie dotarliśmy do hotelu Maria Antonina. Tutaj możliwe są aż 3 dalsze drogi.  Można iść dalej wzdłuż brzegu i dojść do zamku, można przejść przez wiszącą kładkę na drugą stronę jeziora, bądź skręcić w prawo i wejść do miasta. zagórze ślaśkie i jezioro lubachowskieChcąc uzupełnić prowiant wybraliśmy tą trzecią opcję. Po dojściu do miasta skręciliśmy ulicą

Główną w lewo i doszliśmy rozwidlenia prowadzącego na zamek. Wejście na zamek z wózkiem było już małym wyzwaniem ale udało się. Zamek obecnie jest w remoncie i po oddaniu remontowanych komnat będzie bardzo ciekwą atrakcją turystyczną regionu. Jednak i w tej chwili warto się tam wybrać. Z wieży zamkowej widać wspomniany hotel Maria Antonina oraz wiszącą kładkę. Po zejściu do miasta znowu ulicą Główną skręciliśmy w lewo, zrobiliśmy zakupy i poszliśmy wzdłuż brzegu jeziora. Po przejściu przez mostek skręciliśmy w ulicę Wodną. Na wysokości wiszącej kładki poszliśmy jeszcze na punkt widokowy. Trasa nieco pod górkę, ale warto się tam wybrać. Na miejscu czeka na nas mini wieża widokowa z przepięknym widokiem na jezioro. Z punktu widokowego wróciliśmy na ulicę Wodną i szliśmy dalej w kierunku Fregaty. Trzymając się tej ulicy doszliśmy do startu naszej wędrówki. Zwieńczeniem wycieczki był przesmaczny obiad. Zmęczeni ale zadowoleni zasnęliśmy jak dzieci ;)