Kudowa Zdrój

Kudowa Zdrój jest jedną z miejscowości uzdrowiskowych Dolnego Śląska. Osobiście przypadła nam bardziej do gustu niż znajdujaca się nieopodal Polanica Zdrój. Już w samym mieście mamy sporo możliwości zwiedzania

- kolejne atrakcje turystyczne postaramy się przedstawić w dalszej cześci artykułu. Spacerując po mieście polecamy zwiedzić sporych rozmiarów park zdrojowy karmienie gołębi w Kudowie Zdrojupołożony tuż obok pijalni.
Przechadzając się licznymi ścieżkami warto podejść do znajdującego sie tam stawu zamieszkałego ptrzez liczne ryby i ptaki wodne. Mieszkańcy jeziorka chętnie zasmakują chleba rzucanego przez turystów. Na placu obok wyjścia z pijalni zazwyczaj znajdują się gołębie, które zawsze są głodne ;) Jeśli spostrzegą kromkę w Twoich rękach to zaraz zleci się niezłej wielkości gromadka. rybki w stawie w Kudowie ZdrojuCiekawą propozycją, nie tylko dla dzieci, jest zwiedzanie miejscowego muzeum zabawek. Sami już dawno wyrośliśmy z bajek, ale widok Msia Koralgola czy Pingwina Pik Poka potrafi rozczulić. W mieście znajduję się jeszcze jedno muzeum - żaby. Naszym zdaniem nie jest warte, żeby specjalnie sie tam wybierać. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by będąc w okolicy zobaczyć eksponaty zwiazane z tym miłym płazem.

Będąc w tym mieście koniecznie musisz się wybrać na zupę cebulową z grzankami, kawałkami szynki i zółtym serem podawaną w Restauracji Zdrojowej (ul. Słoneczna 1)

Do Kaplicy Czaszek udaliśmy się nieco okrężna drogą. Poszliśmy wzdłuż ulicy 1 Maja i na wysokości dzwonnicy weszliśmy na leśne ścieżki prowadzące grzbiet Urwiska Beaty. Stamtąd skierowaliśmy się do Czermnej. Znajduje się tu słynna Kaplica Czaszek. Jest to miejsce niezwykłe, skłaniające do chwili refleksji. Po chwili różnego typu przemyśleń udaliśmy się zwiedzić znajdujący się zaledwie o 5 minut drogi Szlak Ginących Zawodów. Daniel w mini zoo w Kudowie ZdrojuJest to ciekawie pomyślany sposób na zaprezentowanie zanikających rzemiosł. Odbywają się tu pokazy garncarstwa. Zwiedzić można stary młyn, kuźnię kowala, piece do wypiekania chleba. Atrakcją jest również mini zoo, w którym znajdują się między innymi sarny i jelenie. Przy wyjściu z obiektu można skusić się na pajdę wypiekanego na miejscu chleba posmarowanego swojskim smalcem obfitego w rożnego typu dodatki.

Do Błędnych Skał wybraliśmy się czerwonym szlakiem, niestety się zgubiliśmy i większość trasy pokonaliśmy ulicą... Chcieliśmy iść czerwonym szlakiem, jednak źle jest tam oznakowane zejście z ulicy. Idąc wzdłuż ulicy 1. Maja minąć trzeba, znajdującą się po lewej,  ulicę Okrzei, Jakubowice i skręcić w następna uliczkę w lewo. Same Błędne Skały są warte zwiedzania. Błędne skały niedaleko Kudowy ZdrojuPrzeciskając się przez wąskie szczeliny trzeba wykazać się nielana zwinnością i gibkością ciała ;) Z punktów widokowych można podziwiać panoramę okolicy.